پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

چرا کمبود گاز داریم؟ | علت قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران

  • کد خبر: ۱۴۵۲۷۷
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
  • ۵۳
چرا کمبود گاز داریم؟ | علت قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران
براساس اعلام وزیر نفت بیش از ۲۰ استان کشور دمای هوا منفی ۱۰ درجه را در یک هفته گذشته تجربه کردند. با قطع گاز صادراتی ترکمنستان به ایران، کشور با کمبود گاز مواجه است.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس اعلام وزیر نفت بیش از ۲۰ استان کشور دمای هوا منفی ۱۰ درجه را در یک هفته گذشته تجربه کردند. همین امر باعث شد با وجود قطعی گاز و محدودیت مصرف در بخش صنایع و در اولویت قرار‌گرفتن بخش خانگی، در بعضی نقاط دچار افت فشار گاز شویم.

مصرف گاز خانگی درایران ۶ برابر دنیا

میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری کشور، مرز‌های ۷۰۰ میلیون مترمکعبی در روز را هم درنوردید؛ افزایشی ۱۵۰ میلیون مترمکعبی در مصرف گاز در شرایط فعلی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل. 

این میزان مصرف گاز را می‌توان معادل تولید ۶ فاز میدان گازی پارس‌جنوبی ارزیابی کرد. در یک تصویر کلی‌تر، ایران ۶.۷ برابر بیشتر از سرانه مصرف گاز دنیا و سه برابر بیشتر از کل اتحادیه اروپا گاز مصرف می‌کند. 

ورود سامانه‌های هوای سرد، افت شدید دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط کشور، دمای هوا را در برخی ‌مناطق تا منفی ۲۸‌درجه سانتی‌گراد کاهش داده، به نحوی که اکنون در بیش از ۲۰ استان کشور، دمای هوا به منفی ۱۰‌درجه رسیده است. مجموعه این عوامل، بر رشد فزاینده مصرف گاز در سراسر کشور تأثیری جدی گذاشته است.

چرا ترکمنستان گاز صادراتی به ایران را قطع کرده است؟

شب گذشته شرکت گاز خراسان رضوی در پیامکی به مشترکانش دلیل افت فشار گاز استان را قطع گاز وارداتی اعلام کرد و از آن‌ها خواست در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند:

«مشترک محترم با توجه به قطع گاز وارداتی و رسیدن به مرز هشدار، گرمای منازل هم‌استانی‌ها به‌شدت در گرو کاهش مصرف شما عزیران است.»

با توجه به فراگیر‌شدن کاهش محسوس دما در کشور‌های هم‌جوار، ترکمنستان به‌علت سردی هوا و کمبود گاز مجبور به قطع گاز بخشی از این کشور شده و گاز صادراتی به ایران را قطع کرده است. به گفته وزیر نفت این موضوع نگرانی‌هایی برای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان به وجود آورده است.

حتما بخوانید

گاز برخی از مشترکان شهر سبزوار قطع شد

قطع گاز به برخی نقاط مشهد رسید | مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند

گاز در خراسان جنوبی در حالت پایدار است | افت محسوس گاز در بشرویه و نهبندان

جهان‌آبادی: گاز ۱۶ هزار مشترک در تربت جام قطع است | با شرایط سختی روبرو هستیم و کسی پاسخگو نیست

وزارت نفت اعلام کرده تولید روزانه گاز خام در ایران در شرایط فعلی حدود یک میلیارد مترمکعب است که بعد از جداسازی میعانات گازی حدود ۸۵۰‌میلیون مترمکعب گاز مصرفی به‌دست می‌آید. افزایش میزان مصرف گاز خانگی از روزانه ۲۵۰‌میلیون مترمکعب در فصل گرم سال به محدوده ۶۵۰‌میلیون مترمکعب در شرایط فعلی، ناترازی گازی حدود ۲۰۰‌میلیون مترمکعب در روز را پدید آورده است.

وزارت نفت فورا نگاهش به سهم گاز استان خراسان رضوی را از شبکه ملی اصلاح کند

جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس، همچنین در گفت‌وگویی گفته است: با وجود سرمای شدید بیش از منفی ۲۰‌درجه، با تدابیر مناسب مدیران استان برای مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی تا این لحظه شرایط مدیریت شده است، ولی عدم تخصیص گاز به خراسان از خط لوله تهران طی ۴٨ساعت گذشته موجب شده است فشار شبکه گاز استان به کمترین حد ممکن برسد و این اجحاف در حق مردم نجیب خراسان است که رکورد بیشترین صرفه‌جویی مصرف کشور را به ثبت رساندند.

نیک‌بین همچنین گفته است: شرکت ملی گاز باید برودت ویژه خراسان و اختلاف دمای ١۵درجه‌ای هوای این استان را در مقایسه با استان‌های شمالی مدنظر قرار دهد، ولی متأسفانه ٢روز است علی‌رغم مطالبات مدیران استانی، خراسان را از سهم ملی خود محروم کرده‌اند.

با همکاری مردم و اقدامات مدیریتی دستگاه‌های اجرایی در روز‌های گذشته مصرف گاز در استان مدیریت شد و حتی رکورد صرفه‌جویی مصرف گاز در کشورهم توسط مردم استان شکست، اما واقعیت این است که گاز تولیدی در خانگیران کفاف مصرف استان را نمی‌دهد و باید اجازه استفاده از منابع گازی جنوب به خراسان رضوی داده شود.

وی افزود: وزارت نفت باید زمینه مصرف متعادل گاز در همه کشور را فراهم کند تا در این زمینه به مردم استان خراسان رضوی اجحاف نشود و همه بتوانند به گاز دسترسی داشته باشند و از آن بهره ببرند.

تأکید بر ادامه‌دار‌شدن پویش «یک خانه، یک اتاق گرم» در خراسان رضوی

مدیر‌کل شرکت گاز خراسان رضوی با تأکید بر ادامه‌دار‌شدن ضرورت پویش یک اتاق گرم تا چند روز، از رکورد صرفه‌جویی مصرف گاز در استان خبر داده‌ و گفته است: در‌حالی‌که با کاهش شدید دما مواجه بودیم، مصرف گاز استان خراسان رضوی از ۶۱‌میلیون متر‌مکعب در چهارشنبه گذشته به ۶۰‌میلیون متر‌مکعب در بیست‌وچهار ساعت گذشته رسیده است‌ که با کاهش ۷‌درجه‌ای دما این رقم می‌بایست حداقل ۶۴.۵‌میلیون متر‌مکعب باشد.
حسن افتخاری با تأکید بر ادامه‌دار‌شدن پویش هر خانه یک اتاق گرم، گفت: در این شرایط به‌جای اینکه همه فضا‌های خانه را گرم کنیم، می‌توانیم با گرم‌کردن یک بخاری به پایداری شبکه گاز کمک کنیم تا شاهد قطعی گاز مقطعی در شهرستان‌ها و روستا‌های استان نباشیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه اگر در مصرف انرژی خانگی مدیریت صحیحی صورت بگیرد، قطعا شاهد قطعی برق صنایع نخواهیم بود، تصریح کرد: در مواقع بحران، ناگزیر از قطعی برق صنایع هستیم. این در حالی است که اولویت ما باید فرهنگ‌سازی و مدیریت صحیح مصرف انرژی در بخش خانگی باشد تا بدین طریق از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری کنیم. اگر این مدیریت صحیح انجام شود، ما به اندازه کافی انرژی برای مصرف صحیح داریم.

به گفته محمد صفایی‌، طبق قانون، دولت موظف است از سرمایه‌گذار حوزه انرژی خرید تضمینی کند و 70‌درصد تسهیلات راه‌اندازی واحد را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد. پیشنهاد برخی فعالان اقتصادی مبنی بر تهاتر مالیات واحدهای صنعتی با خسارات ناشی از قطع برق مشکلی را حل نخواهد کرد و تدوین قانون به‌منظور تهاتر خسارت وارده به صنایع با مالیات، صرفا مسائل و چالش‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. ما باید موانع تولید را از سر راه واحدهای صنعتی برداریم و در وهله نخست نباید اجازه دهیم‌ انرژی این واحدها کاهش پیدا کند.

در ادامه حتما بخوانید

افزایش دما در خراسان رضوی تا روز سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) | هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار دارد (٢۴ دی ماه ١۴٠١)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
3
26
اگه میخواین که کلا مصرف نکنیم اب و برق و گاز رو؟
به هر خانه یک اتاق هر استان یک خانه بهتره.به نظرم.
متین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
6
16
خداقوت به دست اندرکاران و درود بر مردم فهیم
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
خدا قوت به دست اندرکاران صادرات گاز به ترکیه و قطع کنندگان گاز داخلی
امیرحسین سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
2
22
چرا با این همه منابع گاز باز هم واردات داریم،کمبود بودجه هم داریم،نکنه کسی گاز ترکمنستان را نمیخریده مقامات دلسوزی کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
خبر ندارین
سالهاست ما قرارداد داریم با تر کمنستان
هم صادرات داریم هم واردات
مثل تمام کشورهای دیگر صاحب انرژی
Fre
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
از ترکمنستان ایران گاز نمیخوره گاز ترکمنستان از طریق خاک ایران به نخجوان میره علان ایران باید گاز نخجوان را قطع کنه ملت دارن سرما میگشن آذربایجانیها چه دولت چه ملت نمک شناس نیستن برادر آنها ترکیه میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
2
8
عجب گاز هم مثل برق قط شد دقیقا مثل برق صادرات ایران رو قط کنید همه چی درست میشه لازم نیس از کشورای دیگ وارد کنید خود کشور داره به اندازه خودش از ترکمنستان یاد بگیرید وقتی کشورش با کمبودی گاز مواجه شده سری قط کرده شماها قط کردن که یادتون میره هیچ بیشتر صادر هم میکنید چون پول توشه و واس خودتونه نه واس مردم بدبخت قط کنید تا با خشم مردم رو به رو بشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
بتونن هوارو هم صادر میکنن بعد به مردم میگن چرا نفس میکشید کمتر اکسبژن مصرف کنید وضع اینا اینه پولا هم قلمبه تو جیب خودشون امیر مبیر حرف قشنگی زد گفت اگر مسوولان دزد باشن همه میدزدن بعد هیچ دزدی دستگیر چون همه دزدن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
14
دومین منابع گازی دنیا رو داشته باشی اونوقت اینهمه مشکلات تصور کنید این منابع نداشتیم وضعمون الان چی بود مدیریت غلط و وقتی متخصصین سر کار نیستند بجای آنها بی لیاقت ها سر کارن
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
بای اینکه که مسئولین بی تدبر و بی سواد . وسلام
کار را به کاردن نمی دهند که سر از این همه ثروت کشور دربیاورد و برایشان شاخ شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
5
بایدازوسایل گریدانرژی مثب استفاده کرد وخانه هارا عایق بندی کرد بهتراست شهرداریها درساختمان سازی مبحث انرژی را مورد توجه قرار دهند وبرای ساختمانهای قبلی هم تشویقی قرار دهند وسایل عایق بندی هم ارزان باشد تاهدر رفت کمترباشد ومثل اروپا باشیم اگر دولتمردان مثل انها عمل کردند ازمردم هم انتظار داشته باشید با حقوق کم امکان تعمیر وعایق بندی وهدررفت انرژی محال است وسایل گرمایشی ما بسیار بازده کم دارند وتوان خرید وسایل خوب برای مردم نیست علت رابهتر است ببینیم و بهتراست اماکن عمومی هم دراین چندروز از گرمایش کمتری استفاده کنند چون فضا خیلی زیادی راباید گرم کنند برای فقط چند نفر بازدید کننده در روز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
16
خجالت آوره !!
کاشتن انقلاب اسلامی بر وعده های
سرخرمنی !!!
فقط زورشون به ظاهرسازی اجباری ( برای مخفی کردن خلافکارهای حرفه ای )وزنان میرسه
آخه چرا اینقدر مردم نیک سرشت ساده اندیشو
بیشعور فرض کردن الکی میگن از طرف خداییم ؟!
فقط قدرت نظامی رو تقویت کردن برای جان خودشون !
سعدیا به عمل است نه سخنسرایی !! ‌و
...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
14
خاک توسر بی عرضه تون زمستان سخت اروپا چیشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
14
نپی تونید مدیریت کنید.همش بوق منفی میزنید. چرا سومین منبع گاز جهان باید از ترکمنها گاز بیاره.؟ گاز مجانی به کدوم کشورها میدین.شما که دارید دوبرابر پول میگیرید از مردم...
ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
ای برادر مردم بی نوای ایران کجای کارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
8
1
به نظرم به خودمون نگاه نکنیم که مناسب مصرف میکنیم ....یه عده هستن کلا تو فضای درست مصرف کردن در هر زمینه ای سیر نمیکنن ...باید این مشکلات پیش بیاد تاقدرعافیت رو بدونیم و برای داشته هامون که دیگران ندارند بیشتر ارزش قائل باشيم ....این قصه سر دراز دارد...
آزادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
9
لوازم گرمایشی و بخاری های گازی ونفتی ایران مال عهد بوق است. بخاری های دست دوم ژاپنی با مصرف یک سوم بخاری های ایرانی چند برابر آنها گرما تواید میکنند. اگر مسئولان بخاری ژاپنی وارد کنند حتی اگر به همه ایرانی ها رایگان هم بدهند هزینه آن ظرف یکسال از صرفه جویی درگاز تامین میشود. ولی کو مسئول دلسوز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
9
مصرف گاز خانگی ۶برابر جاهای دیگه ،اولا مردم ما بیشترین گاز جهان را دارند دوما خانه های فرسوده و قدیمی اکثر مردم را با خانه های کشورهای مذکور هم یاد آور شویم
ناشناس
United States of America
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
12
پس چرا شما گاز ترکیه و بقیه را قطع نمیکنید
جان مردم اهمیت ندارد؟!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
6
دیگه خسته شدیم تا کی
در جهان در منابع گازی اگه اشتباه نکنم رتبه سوم هستیم از ترکمنستان گاز وارد میکنیم نمدونم از این کارا سود میبرین یا چی
با وجود تحریم و الویت اختصاص ارز برا کالا های دیگر ما داریم گاز وار میکنیم
علی تورک
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
5
7
قطع گاز ترکمنستان به خاطر قطع گاز تورکیه توسط ایران هست ، با یک تورک درگیر شین تورک های دیگه جواب دندان شکن بهتون میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
خفه نشی اونقدر ووووووو میکنی
Feel
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
9
3
آقایان کل دنیا را گشتم در تمام فصل ما ایرانی‌ها فرهنگ استفاده از گاز و برق غیره را نداریم این یه واقعیت هست سه برابر اروپا داریم گاز مصرف میکنیم.و اینکه چرا از ترکمنستان گاز می‌خریم این درست نیست ایران از ترکمنستان گاز‌خریداری نداره این اذربایجان هست که گاز‌ را از ترکمنستان خریداری میکنه و طریق خاک ایران لوله گداری شده برای نخجوان در‌این وسط ایران ۱۵ در‌درصد کمسیون برداشت خاک ایران را داره علان ایران باید نخجوان اذربایجان را قطع کنه چون آنها نمیشناسه نبستن مردم خودمان درآن سرداران میگشند
Amin
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
3
10
۱. به عنوان دومین کشور دارای بیشترین ذخایر گازی در جهان چرا باید از ترکمنستان گاز وارد کنیم؟!
۲. مصرف گاز مردم ایران ۶ برابر دنیا؟!! چرا این رو میگید ولی نمیگید که اکثر کشورها گرماشون رو از برق به دست میارن و نه گاز، مثلا در اروپا حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد گرم از برق به دست میاد و مصرف گازشون در این مورد کمتره ولی در ایران ۷۲ درصد گرما از گاز. خب پس طبیعیه که مصرف گاز ما باید بیشتر باشه. به جاش مصرف برق اروپا بیشتر از ماست. با این تفاوت که در ایران هم برق قطع میشه و هم گاز...
۳
از زمان جنگ اوکراین تا به الان قیمت گاز به کمترین مقدار خودش در اروپا رسیده، بعد آقایون میگفتن که برای اروپا "زمستان سخت" در پیشه. ولی الان گاز ما هست که قطعه. باز ۶م با این تفاوت که اروپا ذخایر گاز ناچیزی داره ولی ما دومین در جهانی.
التماس تفکر...
مهدی انصاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
5
بله چشم امیدواریم تا گذر توده ی سرما همه ی منازل تا جای ممکن در مصرف گاز صرفه جویی کنیم..
ای کاش در سال جدید امکاناتی فراهم میگشت که بتوان از ملیونها متر مکعب گازی که از مشعلهای میادین نفتی میسوزد و به هدر میرود تحصیل و استفاده کرد...
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
9
عجب زمستان سختی نصیب اروپاییها شد!!!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
9
شماهم اگ جراتشو داریدگاز ترکیه روقطع کنید.
تاببینید ترکها چه جوری از حق مردمشون دفاع میکنن.
این چه قراردادیه که هر وقت دلشون بخاد شیر رو ببندند کلاهمون پشم نداره واقعا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
6
۹واقعاه جای تاسف دارد ایران دومین کاز دنیا را داشته باشد بعد بخواهد التماس واردات کاز ارمنستان باشد باید برند بمیرند گو زدن
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
8
این همه منتظر سرمای اروپاه بودید ومیخندیدین ومیگفتین با پولهای بلوکه شده بروید زغال سنگ بخرید حالا ببینید سیاستهای غلط شما برعکس ایران را گرفتار کرد
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
6
کشوری که دومین ذخایر گاز جهان را دارد و میتواند علاوه بر کشور اروپا را هم تغدیه کند را با مدیرت نالایق و نبود دلسوز و وجود تحریم ها به چه فلاکتی گرفتار کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
11
در ایران کمبود همه چی هست تنها چیزی که اینجا خیلی زیاده دزد و اختلاسگره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
احسنت به تو برادر گل گفتی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
8
تابستون اب وبرق نداریم زمستان گاز خداقوت قدرت اول منطقه
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
6
گاز مصرفی معمولی بوده واگر شما توان اداره کشور را ندارید هی نگویید ایران اندازه ۳ کشور مصرف دارد. خونه ها کمتر از صد متری. چجوری مصرف گاز بالاس.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
4
دلایلل آمارزیادمصرف ایران
۱در ایران ماشینهابیشترین گاز فشرهشده را استفاده میکنند
۲ در ایدان کارخانه ها وکارگاهها ی صنعتی وکشاورزی وشرکتها وباغهاوتولیدکننده های دامی...کلا گازسوزهستند
۳ اکثر علمکهای ایران نشتی گاز دارندواین ازناکارآمدی ادارات گاز است
۴ وسایل گاز سوز در ایران استاندارد بهینه وصرفه جویی انرژی پایین دارند
۵خانه های ساخت ایران از بتن آهن ومیلگرد است نه از آجر وعایق وسفال وچوب ومواد پلاستیکی وعایقدار
نقشه ساختمانها وادارات وسازمانها باید طوری طراحی شودکه انرژی را چه سرما در تابستان کچه گرمارا در زمستان حفظ کند
در ایران از کمک انرژیهای خورشیدی وبادی وآبی استفاده نمیشود
ایران کشوری فلاتی وسرد وخشک است واروپا مسطح وگرم ورطوبی وجنگلی وسرسبز
با این اوضاع ایرانیهااگر چهمسولان اصرافکار دارندولی خودشان درکل صرفه جوهستنداگر چه فرهنگ صرفه جوییرا سران آموزش باید بدهند
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
6
چرا نمی گین معیشت و خوراک و رفاه مردم ایران یک دهم کشور های دنیا هم نیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
4
از اینجا به تمام مسیولین بی تدبیر و بی لیاقت اعلام میکنم ، هر شهر را جایگاهی برایش در نظر بگیرید جهت ذخیره سازی گاز cng تا در چنین مواقعی مشکل پیش نیاید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
4
گاز هست چون جریان گاز شمال از ترکمنستان تامین میشه دچار افت فشار شده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
3
آخر معلوم نشد کی به کی گاز میده. کی از کی گاز میگیره. شیر تو شیر شده فعلا
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
3
مسولان کشورمون با دنیا رودرباسی دارند جز از خودمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
2
بدانید قسمت اعظم وسایل گرمایشی کشورهای غربی غیر از گاز هست مقایسه ایران با آنها درست نیست. هر چند قبول داریم در فرهنگ صرفه جویی مشکل داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
2
بیچاره ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
3
دلیل نداشتن توان سرمایه گذاری در صنعت نفت و گازه. وگرنه طبق آمار جهانی در سایت ourworldindata سرانه مصرف انرژی ایران رتبه پنجاهم جهان رو داره و همتراز ژاپن و فرانسه و اتحادیه اروپا هستیم و همچنان مشکل رو گردن ملت بدبخت میندازن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
2
س چرا به همسایگان دلبسته اید این همه نمک نشناسی میکنند
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
3
باز غافلگیر شدین که شمااااااا فردا تو جنگ اسراییل و دوروبریاش غافلگیر نشین بیان زنو بچه هارو کف بسته ببرن بی آبرو شیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
2
خط لوله هارو نکشید اینور اونور تا کمبود نداشته باشیم ایران طلاست ولی دست یه مشت خلاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
3
قرار بود ما مشت محکمی بر دهان دشمنان اروپایی بخاطر زمستان سرد بزنیم اما مثل اینکه مشت به دهان خودمون برگشت
لطفا مسیولان عزیز قبل اینکه حرف بزنن کمی فکر کنن
حمیدسمیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
2
من نگران ایرانم داریم میشیم مثل افغانستان وفلسطین
مهشید
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
2
خیلی جالب است
چطور ما می خواهیم گاز اروپا و دیگر کشورها را تامین کنیم
در صورتیکه گاز خراسان را نمی توانیم تامین کنیم

شما زحمت بکشید گازی را که می خواهید صادر کنید و احتمال اینکه برای دریافت پولش هم با مشکل مواجه شوید را به داخلی ها برسانید پولشان هم نقد نقد است
سید علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
2
سلام شنیدیم پول گاز ترکمنستان رو ندادید
اگه چنین است به شما توصیه می‌کنیم خوش حساب باشید
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
0
ما که ادم های تخصصی نیستیم که درباره ی همه چیز نظر بدیم،وقتی قرار باشه خط لوله گاز از جنوب برسه به مثلا خراسان رضوی یا گلستان،مقرون به صرفه تر اینه که از ترکمنستان خط لوله بکشن،وگرنه ایران کمبود گاز نداره.فقط این چیزهاست که شمعی که به خانه رواست به مسجد حرام است.الان وقتی خراسان اینقدر سرد شده،ترکمنستان که همیشه از شمال ایران سردتر بوده ،چه وضعی داره،اونا هم حتما خودشون لازم داشتند برای مردم خودشون،معلومه که قطعش میکنند.
ولی کلا همه چیز اعم از عدم عایق بندی و اسراف شدن در همه مشترکین و بی مسولیتی ادارات ایران،دست به دست هم داد تا گاز بعضی بیچاره های تربت جام و... قطع شد وچندروز از والر چراغ نفتی استفاده کنن.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
امکانات و تکنولوژیهایی هم که در غرب و بقیه کشورها هست رو هم بگید ، تمام مشکلات ما به خاطر دعوا با غرب هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
علت قطع گاز ترکمنستان عدم پرداخت بدهی ایران بود ایران با بدحسابی و ندادن پول گاز ترکمنستان بزرگترین خیانت را هم به ترکمنستان و هم به ملت ایران کرد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->